Kjøpvilkår

30 dagers Åpent Kjøp // Retur & Bytte // Sikker betaling med kort // 2 års Reklamasjonsrett
Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle forbrukerkjøp som foretas via Internett, epost, telefon, eller lignende. For å bestille varer i nettbutikken vår, må du godta våre betingelser.
Parter
Selger er: Royalty Ahmed, Beinvegen 6B, 3550 Gol.
Org nr 921 818 378, heretter nevnt som Royalty. Kjøper betegnes som Kunden.

Personopplysninger
Royalty behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med eksterne register. Personnummer vil bare bli avkrevet i de tilfeller hvor Kunden søker om kreditt. Denne informasjonen oppbevares av Bambora og ikke av Royalty. Bambora er underlagt strenge krav iht. norsk lovgivning.
Kunden kan til enhver tid henvende seg skriftlig til Royalty med forespørsel om å få utskrift av de personopplysninger vi har lagret på Kunden. Kunden kan be om å bli slettet fra Royalty sine registre under forutsetning av at alt mellomværende er gjort opp.

Priser
Alle priser på www.royalty.no oppgis i NOK og er inkludert 25% Mva.

Ekspedering av ordre
Det vil bli sendt en elektronisk ordrebekreftelse pr. epost til Kunden kun kort tid etter at vi har mottatt ordren. Ordrebekreftelsen er en kvittering på at vi har mottatt bestillingen, men betyr ikke at varen kan leveres. Vi vil kontakte deg om varen du har bestilt ikke kan leveres eller blir levert senere. Sendes det flere forsendelser til Kunden, vil den kun bli belastet for en fraktkostnad.
Ønsker du endringer på ordren, ta kontakt med oss umiddelbart på info@royalty.no slik at vi kan hjelpe deg før vi sender ut ordren.

Leveranser
Vi pakker og sender fortløpende alle virkedager. Vi gjør vårt ytterste for at du skal motta ordren så raskt som mulig, og bestillinger er som regel pakket og sendt innen 24 timer. Ønsker du å bestille ekspress må vi ha ordren innen klokken 12 dagen før den skal leveres (det leveres ikke express lørdager).
Det beregnes normalt 2 til 6 dagers leveringstid, fra leveransen er innhentet av Posten. Dette kan selvsagt variere noe avhengig av forsendelsens størrelse og leveringsadresse. Alle dager som er nevnt i dette avsnittet omhandler normale arbeidsdager (mandag til -fredag) – utenom helligdager.

Frakt
Fraktmetode blir valgt av kunden. Enten som “Postkassen” eller “Hent på Postkontor” som hentes på nærmeste Postkontor.
Royalty har en hovedavtale med Posten på leveranser. I kjøpsprosessen kan Kunden selv velge blant de fraktalternativer “Hent på Postkontor” tilbyr frem til valgte leveringsadresse. Priser og miljøbelastning fremkommer ved de ulike alternativene, og dette vil også fremkomme på ordrebekreftelsen.
Alle leveranser skjer i henhold til ordrebekreftelse. Royalty har ansvar for forsendelsen inntil Kunden mottar denne. Ved forsinkelser vil vi underrette Kunden så snart vi får kunnskap om dette.

eVarsling
Med eVarsling kan du få SMS og/eller e-post om hvor pakken din befinner seg. Du vil få melding før en pakke vil bli levert hjem på døren, eller når en pakke ankommer Brings utleveringssteder. Du får ikke hentelappen i posten og kan hente pakken raskere.
eVarsling er gratis, og når både mobilnummer og e-postadresse er oppgitt leveres meldingen i begge kanaler.

Betaling
Kunden kan velge å betale omgående med kredittkort, ved henting på postkontor (postoppkrav) eller med Bambora sin løsning for digital faktura. Ved kortbetaling vil ikke beløpet trekkes fra din konto før ordrebekreftelsen er fakturert og varene sendt. Vilkår ved de ulike betalings-alternativene fremkommer i kassen.

Avbestilling
Hvis du ønsker å avbestille varene må du kontakte oss umiddelbart og innen klokken 12.00 dersom bestillingen er gjort før dette.

30 dagers full retur-rett
Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Merk at vi gir deg 30 dagers full angrerett. Du må returnere varen ubrukt, med faktura/ordrebekreftelse og i originalemballasje. Fyll ut angrerett-skjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen, med informasjon om varen ønskes byttet eller om du vil ha pengene tilbake (husk å oppgi kontonummer dersom du handlet på postoppkrav). Har du betalt med kort vil pengene bli tilbakeført kortet du gjennomførte handelen med i løpet av få dager etter vi har mottatt returen.
Dersom returen ikke skyldes feil fra Royalty sin side må Kunden betale returporto.

Bytte av varer
Ved bytting av varer ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på info@royalty.no
Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt:
(NB: Undertøy byttes ikke).
• Fullt navn
• Kundenummer/Ordrenummer
• En kort forklaring på hvorfor du ønsker å bytte og hva du ønsker å bytte til.
Reklamasjoner
Dersom det er en feil på en vare ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på info@royalty.no.
Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt:
• Fullt navn.
• Kundenummer/Ordrenummer.
• En forklaring på hva som er feil/mangel ved varen, eventuelt bilde av feilen.
Returadresse
Alle avtalte returer sendes til:
Royalty
Beinvegen 6B
3550 Gol

Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris, tilgjengelighet på lager og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål på info@royalty.no

Garantier & amp; avtalevilkår for handel i vår nettbutikk
Når du har kjøpt en vare i nettbutikken, har du samme rettigheter som om du kjøpte den i et varehus. Her kan du finne informasjon om hvilke rettigheter og plikter du har som nettkunde hos oss i henhold til forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven, samt vår egen garanti.

Garanti
30 dagers full returrett. Vi tilbyr deg 30 dagers returrett, dette er lengre enn det angrerettloven krever (se avsnittet under). Angrer du på kjøpet kan du returnere ubrukt vare innen 30 dager fra mottaksdatoen og vi gir deg kjøpesummen tilbake. Legg faktura og utfylt angrerettsskjema (som du mottok sammen med bekreftelses-eposten når du bestilte) ved returen. Du må selv betale returportoen.

Angrerett
Lov av 21. desember nr. 105 2000. Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. NB! Merk at vi gir deg 30 dagers angrerett. Du må returnere varen ubrukt, med faktura/ordrebekreftelse og i originalemballasje. Du må selv betale returportoen. Skjema for bruk av angreretten mottok du sammen med e-posten du som bekreftet din bestilling, dette fylles ut og returneres til oss sammen med pakken.

Klagerett (Reklamasjon)
Forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002. Oppdager du en feil ved varen som ikke skyldes slitasje eller uforsvarlig eller unormalt stor bruk må du melde fra til oss så raskt som mulig, og senest innen to måneder. Klageretten gjelder normalt i to år, men for ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat og komfyrer er fristen fem år. Har varen har en feil som beskrevet overfor kan du i utgangspunktet velge om du vil ha en ny vare (omlevering) eller om vi skal reparere varen for deg. Hvis det er umulig for oss å fremskaffe en ny vare eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad for oss kan du ikke kreve ny vare, men vi vil selvfølgelig reparere varen for deg. Kan vi ikke reparere varen eller sende deg en ny kan du heve kjøpet og få tilbake kjøpesummen. Finner du en feil ved varen kan du ta kontakt med oss via epost eller telefon.