Min bestilling

Har bestillingen gått igjennom?

Så snart din bestilling har gått gjennom våre systemer, vil vi sende en bekreftelse på e-post. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 1 time før du mottar e-posten, da betalingen må godkjennes av våre betalingsleverandører.

Så snart din bestilling er sendt fra vårt lager, vil du motta en e-post med sporingsnummer.

Er du usikker på om bestillingen din gikk gjennom, er det forskjellige måter å sjekke dette på:

– Når du har gjort en bestilling, vil det dukke opp en side med overskriften “Din bestilling”.
– En ordrebekreftelse skal ha blitt sendt til e-postadressen du har oppgitt. Pass på at denne ikke har endt opp i søppelposten.
– Du kan se bestillingen din under “Min side” når du logger inn på.

Jeg kan ikke bestille mer av et produkt – hva betyr det?

Hos oss kan du bare bestille varer som er tilgjengelig på lager, slik at vi kan holde raske leveringstider. Forsøker du å kjøpe flere varer enn det er på lager, vil bestillingen ikke gå gjennom. Systemet setter da automatisk tilbake til det antallet som finnes tilgjengelig.

Kan jeg kansellere bestillingen min?

Om du ønsker å kansellere en bestilling, vennligst kontakt vår Kundeservice så snart som mulig. For å holde korte leveringstider blir bestillingen din behandlet så snart den har kommet inn i vårt system. Derfor kan vi ikke garantere at vi kan kansellere bestillingen din.

Kan jeg legge til et produkt i en bestilling?

Etter at bestillingen er godkjent, kan vi ikke endre eller legge til flere produkter i samme kjøp. Ønsker du å kjøpe flere produkter er du velkommen til å legge en ny bestilling, så korrigerer vi fraktkostnaden i ettertid.

Ta kontakt med vår kundeservice, som vil bekrefte når/om endringen er gjort.

Jeg kan ikke bestille på nettsiden?

Opplever du problemer ved bestilling på nettsiden, kan det hende at du forsøker å betale med en korttype eller betalingsmåte som vi for øyeblikket ikke støtter. 

Kan jeg bestille via telefon eller e-post?

For å ivareta ditt personvern kan ikke vi legge inn en bestilling for deg. Vi aksepterer bare bestillinger som blir lagt inn via vår nettside.

Levering

Hvor er pakken min?

Du kan spore din bestilling med hjelp av kollinummeret/sendingsnummeret du fikk i bekreftelsen når du la inn bestillingen. Ved å klikke på sporingslinken i leveringsbekreftelsen blir du sendt til kurer-websiden som vil vise informasjon om leveringen.

Du kan også se din ordrestatus på “Min Side“.

Når vil jeg motta bestillingen?

Det tar ca. 2-6 virkedager til du mottar din bestilling. Pakken blir da levert til et ombud i nærheten av oppgitt postnummer.

Hva skjer om bestillingen min er forsinket?

Skulle det forekomme forsinkelser har du rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner den nye leveringstiden. Ønsker du å annullere kjøpet og allerede har betalt, fører vi tilbake pengene på det kortet du betalte med i løpet av noen dager.

Retur, bytte & Angrerett

Hvordan returnerer jeg?

Vi ønsker at du skal bli fornøyd med produktet ditt og ha muligheten til å åpne pakken og se nærmere på produktet. Hvis produktet ikke er som du har forestilt deg, har du 30 dagers åpent kjøp.

Angrerett eller bytterett gjelder ikke for varer med brutt forsegling/uten merkelapper, varer som ikke kan leveres tilbake på grunn av helse- og eller hygieneårsaker, som for eksempel: smokker, tåteflasker, ammeinnlegg og hårtilbehør. Dette på grunn av sikkerhetsårsaker.

Noter at returkostnaden er 55kr om du bruker returseddelen som fulgte med i pakken. Dette blir debitert i samband med tilbakebetalingen av de returnerte produktene.
Har du mistet din returseddel? Spør vår kundeservice etter en ny, så hjelper vi deg!

Dette er måten du returnerer produkter:

Fyll ut returseddelen som er inkludert i bestillingen.

Legg returseddelen i pakken.
Pakk returen forsiktig.
Send pakken med en speditør.
Alle returnerte produkter skal pakkes godt inn. Returner alle produkter med originalemballasjen, og pass på at denne ikke er skadet. Du må ikke klistre returseddelen direkte på produktets originalemballasje.

OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer frem til oss. Noter kollinummeret på pakken som du sender i retur, og be om kvittering.

Hvordan bytter jeg en vare?

Ønsker du å bytte et produkt, gjør du følgende:

Legg en ny bestilling på produktet du ønsker å bytte til. På returseddelen som fulgte med pakken finnes det en kode som gir deg gratis retur på byttet.
Fyll ut returseddelen for produktet du vil bytte.
Legg returseddelen i pakken.
Pakk returen forsiktig.
Send pakken med en speditør.
Alle returnerte produkter skal pakkes godt inn. Returner alle produkter med originalemballasje, og pass på at denne ikke er skadet. Du må ikke klistre returseddelen direkte på produktets originalemballasje.

Angrerett eller bytterett gjelder ikke for varer med brutt forsegling/uten merkelapper, varer som ikke kan leveres tilbake på grunn av helse- og eller hygieneårsaker, for eksempel: smokker, tåteflasker, ammeinnlegg og hårtilbehør.

Har du mistet din returseddel? Spør vår kundeservice etter en ny, så hjelper vi deg!

OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer frem til oss. Noter kollinummeret på pakken som du sender i retur, og be om kvittering.

Jeg har mottatt et skadet produkt, hva gjør jeg?

Du som kunde er ansvarlig for å kontrollere at produktene i pakken din er feilfrie innen 3 dager etter mottak av dem.

Dersom pakken har blitt skadet under leveransen, må du rapportere skaden direkte til din speditør når du henter pakken. Send inn informasjon om feilen innen 3 dager til Royaltys kundeservice, og vi vil hjelpe deg.

Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt feil produkt?

Har du fått feil vare levert til deg, eller er ikke varen i forventet tilstand kan du kontakte vår kundeservice via vårt webskjema på kundeservice-siden. Dette må gjøres innen 3 dager etter at du har mottatt leveransen.

Jeg har ikke mottatt tilbakebetalingen, hva gjør jeg?

Så snart din retur er behandlet og godkjent, settes pengene tilbake til samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpetilfellet. Merk at det kan ta opptil 5 dager før returen er ferdig behandlet etter at den ankom vårt lager.
Når du har fått en bekreftelse via e-post på at returen er klar, kan det ta ca. 3-5 virkedager før du ser pengene på din konto.
Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse via e-post angående tilbakebetalingen, anbefaler vi at du sporer returen via speditørens hjemmeside.

Dersom du har valgt Bambora som betalingsmåte, fjernes den returnerte varen fra din faktura.

Jeg har ikke mottatt tilbakebetalingen, hva gjør jeg?

Så snart din retur er behandlet og godkjent, settes pengene tilbake til samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpetilfellet. Merk at det kan ta opptil 5 dager før returen er ferdig behandlet etter at den ankom vårt lager.
Når du har fått en bekreftelse via e-post på at returen er klar, vil det ta ca. 3-5 virkedager før du ser pengene på din konto.
Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse via e-post angående tilbakebetalingen, anbefaler vi at du sporer returen via speditørens hjemmeside.

Dersom du har valgt Bambora som betalingsmåte, fjernes den returnerte varen fra din faktura.

Tilbud & kampanjer

Hvordan bruker jeg en rabattkode?

For å bruke rabattkoden, følg stegene nedenfor når du legger bestillingen din:

1. Trykk på plusstegnet på teksten ‘legg til rabattkode’ i handlekurven.
2. Skriv inn koden og klikk på ‘aktiver koden’.
3. Husk å innløse rabattkoden før du fullfører bestillingen.

Husk at du kun kan bruke én rabattkode per ordre. Våre rabattkoder kan brukes en gang, og blir deretter ugyldig. Våre rabattkoder kan også knyttes til bestemte produkter eller kampanjer.

Informasjon om våre tilbud og kampanjer er oppført i gjeldende annonse, nyhetsbrev eller på www.royalty.no

Hvor lenge varer kampanjer/tilbud?

Informasjon om våre tilbud og kampanjer sendes ut via våre nyhetsbrev, sosiale media eller på www.royalty.no

Vi tar forbehold mot skrivefeil, prisendringer og utsolgt-situasjoner.

KUNDESERVICE

Telefon: 471 84 444
E-post: info@royalty.no

Reklamasjon

Hva gjør jeg dersom jeg vil klage på et produkt?

Når det gjelder klager så følger royalty.no norsk lov og Forbrukerrådets retningslinjer.

Av og til skjer det at en vare ikke oppfyller den kvaliteten som ønskes og da hjelper vi deg selvfølgelig med en reklamasjon.

Følg stegene under og legg til nødvendig informasjon slik at vi kan håndtere din sak raskere:

Ved reklamasjon av klær, sko, innredning og leketøy:

  1. Gi oss beskjed via vårt webskjema på kundeservice-siden
  2. Skriv alltid ordrenummeret ved en reklamasjon
  3. Beskriv feilen på produktet
  4. Legg alltid ved bilde på den skadede varen slik at vi ser hva problemet er

Vi håndterer deretter din beskjed så fort som mulig, og kommer tilbake til deg så snart vi har fått informasjon fra leverandøren. Vær oppmerksom på at det kan ta noen dager å få svar på en reklamasjon. Trenger du å komme i kontakt med oss tidligere angående saken, ber vi deg alltid svare i samme e-post hvor du sendte inn din reklamasjon, slik at vi ser hvilken sak det gjelder.